דף הבית -> Screaming Frog למתקדמים -> איך לוודא שגוגל סורק Infinite Scroll

איך לוודא שגוגל סורק Infinite Scroll

בשנים האחרונות – בעיקר בשל מהפך בתודעת הUI באתרי אינטרנט בכלל ובאתרי E-commerce בפרט – בראשן שימד דגש על Mobile first – החלו יותר ויותר להשתמש בשיטת Infinite Scroll בעמודי קטגוריה.

האתר שלכם מציג פריטים בקטגוריות באמצעות Infinite Scroll? ייתכן והאתר שלכם לא נסרק כמו שצריך על ידי גוגל ופריטים בקטגוריה לא יסרקו. מה זה בכלל Infinite Scroll, מה הייתרונות שלו על פני Pagination, מה החסרונות שלו מול גוגל – ואיך מוודאים (בעזרת הצפרדע) שגוגל סורק את האתר שלכם כמו שצריך?

מה זה Infinite Scroll?

כשבקטגוריה יש יותר מדי פריטים – אנחנו נעדיף לחלק את הקטגוריה למספר עמודים במקום להציג עשרות או מאות ובמקרים הזויים במיוחד גם אלפי פריטים בעמוד אחד. כדי שלגולש יהיה נוח יותר לגלוש, האתר יטען מהר יותר והביצועים ישתפרו.

אז כשיש לנו קטגוריה עם יותר מעמוד אחד – צריך לאפשר לגולש לדפדף בין העמודים.

ישנם 2 סוגי "דפדופים"

Pagination

הדפדוף הקלאסי הקל והטוב. הדפדוף שגוגל ממליצה להשתמש בו בפה מלא. כל מה שצריך זה לדאוג שיש קנוניקלים של rel="prev/next" רק בשביל להגדיר לגוגל את היקף הקטגוריה הספציפית. לרוב באתרי WP – תוספי SEO כבר שמים את הקנוניקלים הללו ולא צריך לעשות כלום.

Infinite Scroll

הגלילה האינסופית. טוב, לא באמת אינסופית. אלא שבמקום ללחוץ על כפתור "הבא" או לעבור לעמוד קטגוריה נוסף – המערכת טוענת עבורך את הפריטים הבאים בקטגוריה. וככל שהגולש מתקדם בעמוד – נטענים עוד ועוד פריטים עד לאחרון שבהם. בלי להעביר את הגולש לעמוד אחר – ובכך, כך טוענים אנשי UI, לגולש נוח יותר לאתר והוא נחשף בצורה קלה להרבה יותר מוצרים.

אגב – גם בתוך Infinite Scroll יש 2 אסכולות. אלו שמשאירים כפתור "טען עוד" שדורשת לחיצה אקטיבית של הגולש לטעינת פריטים נוספים מול אלו שפשוט מזהים שהלקוח הגיע לשורת הפריטים האחרונה וטוענת אוטומטית את הפריטים הבאים.

אז אם עד לאחרונה – דפדוף Pagination היה הנפוץ – כיום יותר ויותר אתרים – ובעיקר אתרי חנויות עוברים לInfinite Scroll.

עוד קצת על אינפיניטי סקרול אפשר למצוא פה

מה הבעיה עם Infinite Scroll?

עד לא מזמן – לגוגל היתה בעיה להתמודד עם Infinite Scroll  – ומה שהיה נסרק זה רק הפריטים בעמוד הקטגוריה הראשון ושאר הפריטים מהעמוד השני והלאה פשוט לא היו נסרקים. הדרישה היתה חד משמעית – להשתמש בpagination. ולזנוח את האינפיניטי למכוניות, היפיז ותחרויות יופי.

אבל – מכיוון שעולה הדרישה לשימוש בInfinite Scroll – גם מתכנתים התחילו למצוא פתרונות לשימוש ב . למשל – יש עמודים שמכילים את הקנוניקלים של rel=prev/next. יש מכתנתים שבנו את הקטגוריות כך שלכל אזור בגלילה יהיה URL שונה – ושדה הכתובת בדפדפן מתעדכן בתהאם לגלילה. יש מתכנתים שיורים כתובות וירטואליות וכו'.

ובכל אופן – השורה התחתונה היא שצריך לגרום לגוגל להבין שיש פה מספר עמודים שונים (כלומר כל טעינת צפרדע היא עמוד נוסף) ולא עמוד אחד שמתשנה בתוכו – כי רק אם גוגל יזהה שיש עמודים נוספים (באמצעות קישורי קנוניקל) הוא יסרוק אותם. אבל אם הכל יטען באותו עמוד בלי חלוקה – גוגל יסרוק רק את המוצרים שגלויים לו וימשיך הלאה (במקרה ויש כפתור "קרא עוד" שטוען בJS או AJAX את שאר הפריטים) או שהוא יטען את כל הפריטים באותו עמוד – מה שגם עלול ליצור בעיות מול גוגל (והרי מראש חילקנו את העמוד לחלקים כי אנחנו לא רוצים עמוד ענק עם מליון מוצרים)

כל זה טוב ויפה – אבל השאלה היא:

איך אני יודע אם גוגל סורקת לי את כל עמודי הקטגוריה בInfinite Scroll?

טוב – אז זה השלב שאנחנו פותחים את הצפרדע שלנו.

אלה ההגדרות שאנחנו רוצים להגדיר:

בConfiguration -> Spider מגדירים לצרדע לסרוק את הקנוניקלים של העמוד.

עכשיו אנחנו צריכים לוודא שהצפרדע תסרוק רק את הקטגוריה ולא תתחיל לקפץ באתר:

הולכים ל Configuration->include:

ומדביקים את כתובת הקטגוריה בצירוף: .*

בנוסף – אם יש תת-קטגוריות לקטגוריה – אנחנו לא רוצים שהצפרדע תקפץ בהם כי מעניין אותנו רק צורת הסריקה. לא הקטגוריה עצמה.

אז נפלטר אותן החוצה ב Configuration->exclude:

מדביקים את כתובת הקטגוריה בשורת הכתובת – ומקפיצים את הצפרדע.

אם כל מה שקיבלתם זו תוצאה אחת של עמוד הקטגוריה – אתם בבעיה. זה אומר שגוגל לא יודע להתקדם בין עמודי הדפדוף שלכם. לכו למתכנת שיטפל.

מה שאתם אמורים לקבל זה:

שימו לב שיש לי רשימת כל עמודי הדפדוף בקטגוריה לפי עמודים.

נכון שהמערכת שלפה לי כתובות נוספות של חלק מהעמודים (בגלל קישור רלטיווי ל"הוספה לעגלה") – אבל אפשר לראות בשורה הראשונה שמציגה את הקנוניקל – שגוגל ידע להתעלם מהקישור הזה.

מה שחשוב זה 2 העמודות הימניות. צריך לוודא שלכל עמוד מופיעים העמוד שלפניו והעמוד שאחריו (חוץ מהעמוד הראשון – שאין עמוד לפניו – והאחרון שאין עמוד אחריו…)

אם זה מה שאתם מקבלים – הכל טוב וגוגל יודע לעבור על האתר שלכם.

אם לא – ייתכן והמוצרים שמתחת לעמוד הקטגוריה הראשון – לא יסרקו ולא יופיעו בגוגל.

בהצלחה.

כדאי לקפץ גם...

בדיקה רוחבית בקוד האתר

רוצים לוודא שכל עמודי האתר שלכם מכילים קוד רימרקטינג או לדעת שקוד ההמרה שלכם מוטמע אך ורק במקום הנכון ולא השתרבב לעמודים מיותרים? והאם בכל עמודי האתר שלכם מוטמע אנליטיקס? הצפרדע מאפשרת לכם לבדוק גם את זה ובקלות.

שימוש ב Screaming Frog למעקב קישורים

מחליפים קישורים לצרכי קידום אתרים? איך אפשר לבדוק אם הסירו לכם קישורים שקיבלתם מאתרים אחרים - בעזרת הצפרדע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.