איך לסרוק אתרי E commerce בצורה היעילה ביותר עם סקרימינג פרוג?

סריקת אתרי חנויות יכולה להיות מאוד מאוד מתסכלת. גם אם האתר בנוי כמו שצריך מבחינת קוד והיררכיה – מספיק שיש כמה אפשרויות חיתוך לקטגוריות שהסריקה תגיע לאלפי עמודים עבור 5-6 קטגוריות (תארו לכם שאפשר בכל קטגוריה לפלטר 4-5 פרמטרים, תחשבו כמה וריאציות אפשריות אפשר להגיע – יגמרו לכם האצבעות מהר מאוד. השיא שלי היה שהפסקתי סריקה של חנות ב1.4 מליון רשומות – באתר עם 10 קטגוריות בלבד…).

מכיוון שלרוב אנחנו ממש לא צריכים סריקה של כל החיתוכים והפלטורים האפשריים – כדאי להגדיר את הצפרדע כך שתסרוק אך ורק את העמודים הראשיים, הקטגוריות, המוצרים וזהו.

שימו לב לכמות התוצאות שיצאו לי בסריקה רגילה בלי שום הגדרות:

אז איך מייעלים את כל העסק?

סינון עמודים קנונים

קודם כל – מחליטים שאנחנו לא נותנים לצפרדע לסרוק עמודים קנונים.

למה?

פשוט מאוד – עמוד קנוני באתר חנות בד"כ זה עמוד קטגוריה מפולטר. כלומר – אותו עמוד קטגוריה ראשי (למשל: חולצות) רק שמציג תוצאות שמכילות פרמטרים מסוימים (למשל: מידות 34,36 ממותג "נייק"). ולכן אין שום סיבה שהצפרדע תסרוק אותו – הרי היא לא תגלה מוצרים חדשים בחנות בעמוד קטגוריה מצומצם…

צמצום עמודי Rel=prev/next

החלק הזה יעבוד – רק כשהחנות בנויה כמו שצריך מבחינת קנוניקלים של Rel=prev/next.

טוב, זה אמנם לא חובה – אבל זה יכול לצמצם לכם לא מעט תוצאות אם החנות היא ענקית והקטגוריות מכילות עשרות עמודים.

ברוב אתרי החנויות – בכל עמוד קטגוריה מוצגים 10-12 מוצרים והשאר: או נטענים עם הגלילה ב Infinite scroll או ניתנים לדפדוף במערכת הPagination.

אם החנות שלכם מציגה מוצרים בקטגוריה עם Infinite Scroll – מומלץ להגדיר את הצפרדע עם ההגדרות המדריך הזה.

אם החנות שלכם עובדת עם Pagination מומלץ להגיד לצפרדע – שלא להציג תוצאות מעבר לעמוד הראשון. למה? כי לא מעניין אותנו כמה עמודים יש בקטגוריה – מעניין אותנו אם העמוד נסרק כמו שצריך – ומכיוון שכל עמודי קטגוריה בנויים אותו הדבר – מספיק לסרוק עמוד אחד. למעשה – מה שחשוב לנו זה שהקטגוריה נסרקה, גוגל מזהה את זה שיש עמודים נוספים – וכמובן שהמוצרים בקטגוריה נסרקו.

אז בצפרדע נגדיר:

Configuration -> Spider -> Basic

ונסמן Crawl next/prev – במטרה שגוגל יסרוק את כל העמודים.

ואז נבקש ממנו שלמרות שהוא סורק בפועל את העמודים – שלא יציג את העמודים האלו בתוצאות:

נעבור ללשונית Advanced – ונסמן Respect Next/Prev.

זה יסגור לנו את הפינה. ככה יסרקו כל עמודי קטגוריה – אבל בצפרדע נראה רק את העמוד הראשון.  אם אנחנו רוצים לראות שהצפרדע אכן מכירה בעמודים הנוספים – נוכל לראות בלשונית Pagination – שלכל עמוד בקטגוריה רבת עמודים יש "next".

צמצום וריאציות מוצרים

כאן יש קצת דילמה – האם אנחנו רוצים שהצפרדע תציג לנו בתוצאות את כל הווריאציות האפשריות למוצר או רק את הווריאציה הראשית?

דוגמה:

יש לנו אתר בית מרקחת שמוכר מוצר אחד בגדלים שונים (למשל ויטמין C  באריזה של 10 קפסולות, 40 קפסולות ו200 קפסולות) – אם מדובר באותו מוצר עם אותו התוכן כשהמשתנה היחיד הוא גודל האריזה – אנחנו נעשה בניהם קנוניקל על מנת להימנע מהכפלת תוכן.

אנחנו צריכים לשאול את עצמנו לפני הסריקה האם מעניין אותנו לסרוק את כל 3 הווריאציות (כפול כמות המוצרים שיש באתר שיש להם מספר וריאציות) או שמספיק לנו רק המוצר הראשי.

במקרה ונחליט שאנחנו רוצים לראות רק את המוצר הראשי – נבקש מהצפרדע שתכבד את הגדרות הקנוניקל – ולא תציג לנו עמודים קנונים. ההגדרה הזו היא כמובן לא רק על מוצרים – אלא על כל עמודי האתר. ולכן כדאי לחשוב אם היא נחוצה. ברוב המוחלט של המקרים – אין צורך להציג עמודים קנונים ולכן כדאי להעיף אותם:

Configuration -> Spider -> Basic

ונוודא שCrawl canonical  מסומן – כך הצפרדע תבדוק האם לעמוד יש כתובת קנונית – ותסרוק אותה.

ואז נבקש מהצפרדע שתכבד את הגדרות הקנוניקל ו"תתעלם" מעמודים שיש להם קנוניקל:

נעבור ללשונית Advanced – ונסמן Respect Canoniacl.

שימו לב שהפעולה הזו יעילה מאוד כשסורקים אתרים עם רינדור של JS – שסורק את כל הסקריפטים באתר שכוללים כל מני קישורים עם פרמטרים של # באג'קס ועוד ומייצרים כתובות מיותרות במערכת. אז הפעולה הזו פשוט מונעת סריקה של ערימות של שכפולי עמודים מיותרים.

זהו – העפנו עמודי מערכת מיותרים.

אבל זה לא מספיק.

חסימת קישורי הוספה לסל קניות ועוד

הצפרדע שלנו היא חיה לא מאוד חכמה. אפשר לאלף אותה – אבל היא לא עושה הסקת מסקנות לבד. מה זה אומר? זה אומר שבכל סריקת עמוד – הצפרדע סורקת ונכנסת לכל הקישורים שיש בעמוד.

בלא מעט מערכות פופולריות (למשל WooCommerce) – קישור ההוספה לסל הקניות מייצר עמוד מערכת חדש.

למשל:

https://www.domain.co.il/product-category/brand/?add-to-cart=1908

נכון שלעמוד הזה ממילא יהיה קישור קנוני ל https://www.domain.co.il/product-category/brand/ אבל אין שום סיבה או רצון שהצפרדע תפתח אותו בכלל בשביל לסרוק אותו ולוודא אם יש לו קנוניקל… אנחנו רוצים לחסוך פה זמן ולצמצם משאבים – ומכיוון שמבנה הקישור הזה הוא זהה לכל אורך האתר – פשוט נעשה לביטוי הזה Exclude מהסריקה וזהו.

אז איך עושים את זה?

הולכים ל Configuration -> Exclude

ומוסיפים את הביטוי של "הוספת מוצר" במקרה של Woocommerce זה add-to-cart.

אז מוסיפים בצורה הבאה: .*\?add-to-cart.* כדי לוודא שלא תסרק אף כתובת שמכילה את הביטוי.

אם אתם לא בטוחים איך זה עובד במערכת שלכם – תסרקו עמודי מוצר או עמוד קטגוריה ותראו אם מופיעים קישורים כאלו בתוצאות – ומשם תגזרו לסריקה הכללית.

מתי עוד נשתמש בExclude?

נשתמש באופציה הזו בעיקר באתרי קוד סגור שאין בהם קנוניקלים לעמודי פילטר בקטגוריה – והם מייצרים עמוד נוסף לכל חיתוך.

במקרה הזה – נזהה מה הפרמטר שנוסף בסריקה – ונחסום אותו גם.

למשל באתרי קונימבו (שלהם יש הגדרות נוספות נדרשות) – אנחנו נרצה לסנן את הפילטרים שמסננים לפי טווחי מחירים. אז פשוט נחסום את תוספת הפרמטרים שהמערכת מוסיפה לURL (למשל mid,low,top – רק שימו לב שאלה מילים גנריות – חשוב להשתמש בזהירות ולוודא שאנחנו לא חוסמים על הדרך עמודים לגיטימיים שמכילים את הביטויים האלו)

בקיצור – מומלץ לחסוך את הסריקה של כל כתובות הפרמטרים של האתר של מיונים ופילטורים. אלו שמסדרים את הקטגוריות בסדר א"ב או מהזול ליקר וכו'. לרוב מוצאים את הפרמטרים האלו בקלות בגלישה רגילה באתר.

אז כמה חסכנו?

זו התוצאה שקיבלתי אחרי כל ההגדרות:

כלומר: חיסכון של מעל 90%(!) בסריקת האתר.

למה זה טוב?

קודם כל – חסכנו משאבים. במקרה של אתרים על שרת לא חזק במיוחד – ריצה כבדה של הצפרדע עלולה לייצר עומס ואטיות על השרתים – ולכן אם צמצמנו את הסריקה – הקלנו על המערכת.

חסכנו זמן – במקום שסריקה תיקח כמה שעות ולפעמים לילות שלמים – היא לקחה שעה וקצת.

חסכנו זמן ניתוח – הרבה יותר פשוט לנתח תוצאות מצומצמות של 2000 עמודים מאשר כמה עשרות אלפים.

לא איבדנו כלום – הנתונים שקיבלתי מכילים את כל עמודי האתר ואם יש בעיות – יש סבירות גבוהה שאני אמצא אותן בתוצאות המצומצמות.

בנוסף – אם מדובר באתר שהמערכת שלו לא מייצרת מפת אתר אוטומטית – התוצאות האלו הן הרלוונטיות ביותר ליצירת מפת אתר באמצעות הצפרדע – מפת אתר שתכיל רק את העמודים ה"אמיתיים" של האתר ולא עמודים קנונים וכו'.

סיכום

לאחר כתיבת המאמר – עברתי על התוצאות שקיבלתי ב2 הסריקות – ובדקתי 3 אתרים שונים במערכות שונות (מג'נטו, קונימבו וWooCommerce). התוצאות היו זהות כמעט לחלוטין. בכל הנוגע לקישורי 404 פנימיים, כמות קישורים יוצאים, כל מה שקשור לתגיות מטא, H1 ושאר נתונים – כל מה שמצאתי בסריקה המקיפה הענקית – מצאתי גם בסריקה המצומצמת.

בקיצור – אין שום סיבה לבזבז זמן ומשאבים.

מקווה שהזמן שהשקעתם בקיראת המאמר הוחזר לכם בייעול הזמן בסריקה.

כדאי לקפץ גם...

איך לבדוק את הנתונים המובנים (סכמה וכו) של האתר

החל מגרסה 11 של הסקרימינג פרוג - נוספה אפשרות של שליפת הנתונים המובנים של האתר. אלו למעשה תגיות סכמה או מיקרודאטה שמוסיפים לחלקים באתר על מנת לעזור לגוגל להבין מה קורה. אז איך בודקים שהם מוטמעים כמו שצריך? כנסו ותגלו

תגובה אחת

  1. מעולה!!
    אחלה מאמר ותורם המון לבעלי חנות וירטואלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

SEO Audit
מדיניות פרטיות

א. הקדמה

  1.  הפרטיות של המבקרים באתר שלנו חשובה לנו מאוד, ואנחנו מחויבים לשמירה עליה. המדיניות הזו מסבירה מה נעשה עם הפרטים האישיים שלכם.
  2. ההסכמה לשימוש שלנו בעוגיות בהתאם לתנאים של מדיניות זו בזמן הביקור הראשון באתר שלנו, מאפשרת לנו להשתמש בעוגיות בכל פעם שאתם מבקרים באתר.

ב. קרדיט
המסמך הזה נוצר בעזרת תבנית של SEQ Legal (seqlegal.com) ושונתה על ידי Website Planet (www.websiteplanet.com)

ג. איסוף פרטים אישיים

ייתכן שהסוגים הבאים של פרטים אישיים ייאספו, יאוחסנו, ויעשה בהם שימוש:

  1. מידע על המחשב שלכם, כולל כתובת ה-IP שלכם, מיקומכם הגאוגרפי, סוג הדפדפן והגרסה שלו, ומערכת ההפעלה;
  2. מידע על הביקורים והשימוש שלכם באתר, כולל מקור ההפניה, אורך הביקור, צפיות בעמודים, ונתיבי המעבר שלכם באתר;
  3. מידע, כמו למשל כתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים בזמן ההרשמה לאתר שלנו;
  4. מידע שאתם מזינים בזמן יצירת פרופיל באתר שלנו—לדוגמה, השם שלכם, תמונות פרופיל, מגדר, יום הולדת, מצב מערכות יחסים, תחומי עניין ותחביבים, פרטי השכלה, ופרטי תעסוקה;
  5. מידע, כמו למשל השם וכתובת הדואר האלקטרוני שלכם, שאתם מזינים על מנת ליצור מנוי להודעות הדואר האלקטרוני ו/או הניוזלטר שלנו;
  6. המידע שאתם מזינים בזמן השימוש בשירותים באתר שלנו;
  7. מידע שנוצר בזמן השימוש באתר שלנו, כולל מתי, כמה, ובאילו נסיבות אתם משתמשים בו;
  8. מידע שקשור לכל דבר שאתם רוכשים, שירותים בהם אתם משתמשים, או העברות שאתם מבצעים באתר שלנו, הכולל את השם שלכם, הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני, ופרטי כרטיס האשראי שלכם;
  9. מידע שאתם מפרסמים באתר שלנו בכוונה לפרסמו באינטרנט, שכולל את שם המשתמש שלכם, תמונות הפרופיל, ותוכן התגובות שלכם;
  10. מידע שנכלל במסרים שאתם שולחים לנו בדואר האלקטרוני או באמצעות האתר שלנו, כולל תוכן המסר והמטא-דאתה שלו;
  11. כל סוג אחר של פרטים אישיים שאתם שולחים אלינו.

לפני שתחשפו בפנינו את הפרטים האישיים של אדם אחר, עליכם לבקש את הסכמת האדם הזה גם עבור השיתוף וגם עבור העיבוד של אותם הפרטים האישיים לפי מדיניות זו

ד. שימוש בפרטים האישיים שלכם

בפרטים אישיים שנמסרו לנו דרך האתר שלנו ייעשה שימוש למטרות שצוינו במדיניות זו, או בעמודים הרלוונטיים שבאתר. ייתכן שנשתמש בפרטים האישיים שלכם למטרות הבאות:

  1. ניהול האתר והעסק שלנו;
  2. התאמה האישית של האתר עבורכם;
  3. לאפשר לכם להשתמש בשירותים הזמינים באתר שלנו;
  4. שליחה של סחורות שרכשתם דרך האתר;
  5. אספקה של שירותים שרכשתם דרך האתר;
  6. שליחה של הצהרות, חשבונות עסקה, ותזכורות תשלום אליכם, ואיסוף תשלומים מכם.
  7. לשלוח לכם הודעות מסחריות שאינן שיווקיות;
  8. לשלוח לכם התראות בדואר אלקטרוני שביקשתם באופן ספציפי;
  9. שליחה של הניוזלטר שלנו אליכם בדואר אלקטרוני, אם ביקשתם זאת (אתם יכולים להודיע לנו בכל עת שכבר אין לכם צורך בניוזלטר);
  10. שליחה של מסרים שיווקיים שקשורים לעסק שלנו והעסקים של חברות צד ג’ שנבחרו בקפידה שלדעתנו עשויות לעניין אתכם, בדואר או, במקרים שבהם הסכמתם לכך ספציפית, בדואר האלקטרוני, או באמצעות טכנולוגיות דומות (אתם יכולים ליידע אותנו בכל עת אם אתם כבר לא מעוניינים במסרים שיווקיים);
  11. אספקה של מידע סטטיסטי בנוגע למשתמשים שלנו לצד ג’ (אבל צד ג’ זה לא יוכל לזהות אף משתמש בודד לפי המידע);
  12. טיפול בבירורים ותלונות שהוגשו על ידכם או נוגעות אליכם וקשורות לאתר שלנו;
  13. לשמור על האתר שלנו מאובטח ולמנוע הונאה;
  14. אימות של היענות לתנאי השירות המכתיבים את אופן השימוש באתר (כולל ניטור של הודעות פרטיות שנשלחו דרך שירות ההודעות הפרטיות של האתר שלנו);
  15. ושימושים אחרים.

אם תמסרו לנו מידע אישי לפרסום באתר שלנו, אנחנו נפרסם את המידע ונשתמש בו בדרכים אחרות בהתאם לרישיון שתספקו לנו.ניתן להשתמש בהגדרות הפרטיות שלכם כדי להגביל את הפרסום של המידע שלכם באתר שלנו, וניתן לשנות אותן בעזרת בקרות הפרטיות שבאתר.אנחנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם ללא הסכמתכם לכל צד ג’ שהוא, לצורך השיווק הישיר שלו, או של כל צד ג’ אחר.

ה. חשיפת פרטים אישיים

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל אחד מהעובדים, המנהלים, המבטחים, היועצים המקצועיים, הסוכנים, הספקים, או קבלני המשנה שלנו, במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם לכל חברה בקבוצת החברות שלנו (זה אומר כל חברות הבת שלנו, חברת הגג שלנו, וכל חברות הבת שלה) במידה סבירה וכנדרש למטרות המצוינות במדיניות זו.

אנחנו עשויים למסור את הפרטים האישיים שלכם:

  1. לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
  2. בהקשר של כל הליך משפטי קיים או עתידי;
  3. על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי);
  4. לרוכש (או הרוכש הפוטנציאלי) של כל עסק או רכוש שאנחנו רוכשים (או שוקלים לרכוש);
  5. ולכל אדם שאנחנו מאמינים במידה סבירה שעשוי לפנות לבית דין או לכל רשות מוסמכת לצורך מסירה של הפרטים האישיים בהם סביר לדעתנו שאותו בית דין או רשות יורה על מסירה של פרטים אישיים אלה.

למעט על פי הכתוב במדיניות זו, אנו לא נספק את הפרטים האישיים שלכם לצד ג’.

ו. העברות נתונים בינלאומיות

  1. ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יאוחסן, יעובד, ויועבר בין כל אחת מהמדינות בהן אנו פועלים, על מנת לאפשר לנו להשתמש במידע בהתאם למדיניות זו.
  2. ייתכן שמידע שאנחנו אוספים יועבר למדינות הבאות, להן אין חוקי הגנת נתונים התואמים את אלה הפועלים באזור הכלכלי האירופי: ארצות הברית של אמריקה, רוסיה, יפן, סין, והודו.
  3. פרטים אישיים שאתם מפרסמים באתר שלנו או מוסרים לפרסום באתר שלנו עשויים להיות זמינים, באמצעות האינטרנט, מסביב לעולם. אנחנו לא יכולים למנוע את השימוש או השימוש לרעה במידע הזה בידי אחרים.
  4. אתם מביעים הסכמה להעברות הפרטים האישיים המתוארות בסעיף ו’ זה.

ז. שמירת פרטים אישיים

  1. סעיף ג’ זה מפרט את תהליך ומדיניות שמירת הנתונים שלנו, המתוכננים לעזור להבטיח שאנחנו נענים לחובות המשפטיות שלנו הנוגעות לשמירה ולמחיקה של פרטים אישיים.
  2. פרטים אישיים שאנחנו מעבדים עבור כל מטרה או מטרות, לא יישמרו יותר מכמה שנדרש עבור מטרה או מטרות אלה.
  3. מבלי לגרוע מן האמור בסעיף ז-2, לרוב אנו נמחק נתונים אישיים הנמצאים בקטגוריות המפורטות מטה בתאריך/שעה המפורטים מטה:
    1. סוג הנתונים האישיים יימחק {הזינו תאריך/שעה};
    2.  ו-{הזינו תאריך/שעה נוספים}.
  4. על אף ההוראות האחרות בסעיף ז’, אנו נשמור מסמכים (כולל מסמכים אלקטרוניים) המכילים נתונים אישיים:
    1. לפי מה שנדרש מאתנו על פי חוק;
    2. אם לדעתנו המסמכים עשויים להיות רלוונטיים לכל הליך משפטי מתמשך או פוטנציאלי;
    3. על מנת לבסס, להפעיל, או להגן על זכויותינו המשפטיות (כולל אספקה של מידע לאחרים למטרות מניעת הונאה והפחתה של סיכון אשראי).

ח. אבטחת הפרטים האישיים שלכם

  1. אנחנו ננקוט משנה זהירות ארגוני וטכני סביר על מנת למנוע את האבדן, השימוש לרעה, או השינוי של הפרטים האישיים שלכם.
  2. אנחנו נאחסן את כל הפרטים האישיים שאתם מספקים בשרתים מאובטחים (המוגנים בסיסמא ובחומת אש).
  3. כל ההעברות הכספיות הממוחשבות שבוצעו דרך האתר שלנו יהיו מוגנות באמצעות טכנולוגיית הצפנה.
  4. אתם מכירים בכך שהשידור של מידע על פני האינטרנט אינו מאובטח מעצם היותו, ואנחנו ללא יכולים להבטיח שנתונים שנשלחים דרך האינטרנט יהיו מאובטחים.
  5. אתם אחראים על שמירת הסיסמא בה אתם משתמשים לקבלת גישה לאתר שלנו חסויה; אנחנו לא נבקש מכם את הסיסמא שלכם (למעט בזמן ההתחברות לאתר שלנו).

ט. תיקונים

אנחנו עשויים לעדכן מדיניות זו מעת לעת באמצעות פרסום של גרסה חדשה באתר שלנו. עליכם לבדוק את העמוד הזה מדי פעם על מנת לוודא שאתם מבינים כל שינוי שנעשה במדיניות זו. אנחנו עשויים להודיע לכם על שינויים במדיניות זו בהודעת דואר אלקטרוני או דרך מערכת ההודעות הפרטיות שבאתר שלנו.

י. הזכויות שלכם

אתם יכולים להורות לנו לספק לכם כל פרט מפרטיכם האישיים שאנו מחזיקים הנוגעים אליכם; אספקת פרטים אלה תהיה כפופה לתנאים הבאים:

  1. תשלום של עמלה;
  2. אספקה של ראיות הולמות עבור הזהות שלכם.

אנחנו עשויים לסרב למסור פרטים אישיים שאתם מבקשים עד למידה המורשית על פי חוק.אתם יכולים להורות לנו בכל עת לא לעבד את הפרטים האישיים שלכם לצורכי שיווק.בפועל, בדרך כלל תבטאו הסכמה מראש לשימוש שלנו בפרטים האישיים שלכם למטרות שיווק, או שאנחנו נספק לכם אפשרות לבחור שלא יעשה בפרטים האישיים שלכם שימוש למטרות שיווקיות.
יא. אתרים צד ג’האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג’.

אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג’.

יא. אתרים צד ג’

האתר שלנו כולל קישורים חיצוניים, ופרטים על, אתרים צד ג’. אין לנו שליטה על, ואיננו אחראים על, מדיניות הפרטיות והנהלים של כל צד ג’.

יב. עדכון מידע

אני הודיעו לנו אם יש צורך לתקן או לעדכן את הפרטים האישיים שאנו מחזיקים עליכם.

יג. עוגיות

האתר שלנו משתמש בעוגיות. עוגייה היא קובץ המכיל מזהה (מחרוזת של אותיות ומספרים) שנשלח על ידי שרת אינטרנט לדפדפן אינטרנט ומאוחסן בדפדפן. אז, המזהה נשלח בחזרה לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש מהשרת להציג דף אינטרנט. עוגיות יכולות להיות או עוגיות “עיקשות” או עוגיות “פעולה” (session): עוגייה עיקשת תאוחסן בדפדפן שלכם ותישאר בתוקף עד תאריך התפוגה שנקבע לה, אלא אם תימחק על ידי המשתמש לפני תאריך התפוגה; עוגיית פעולה, מאידך, תפוג בסוף זמן הגלישה הנוכחי שלכם, כשתסגרו את הדפדפן. בדרך כלל עוגיות לא כוללות מידע שמזהה משתמשים אישית, אבל פרטים אישיים שאנחנו מאחסנים הנוגעים עליכם יכולים להיות מקושרים למידע המאוחסן והמתקבל מתוך עוגיות. {בחרו בניסוח המדויק אנחנו משתמשים רק בעוגיות פעולה / רק בעוגיות עיקשות / גם בעוגיות פעולה וגם בעוגיות עיקשות באתר שלנו.}

  1. השמות של העוגיות בהן אנחנו משתמשים באתר שלנו, והמטרות לשמן הן בשימוש, מפורטות מטה:
    1. אנחנו משתמשים בשירותי Google Analytics ו-Adwords באתר שלנו כדי לזהות מחשב כשמשתמש {כללו את כל השימושים הקיימים לעוגיות באתר שלכם מבקר באתר / לעקוב אחרי משתמשים בזמן השימוש שלהם באתר / לאפשר לנו להשתמש בעגלת קניות באתר / לשפר את נוחות השימוש באתר / לנתח את השימוש באתר / לנהל את האתר / למנוע הונאה ולשפר את האבטחה של האתר / להתאים אישית את האתר לכל משתמש / להשתמש בפרסומות ממוקדות שעשויות לעניין במיוחד משתמשים מסוימים / תארו את המטרה/ות};
  2. רוב האתרים מאפשרים לכם לסרב לשימוש בעוגיות—למשל:
    1. באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;
    2. בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;
    3. ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

  1. אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם—למשל:
    1. בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10), אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית (תוכלו למצוא הוראות לכך בכתובת http://support.microsoft.com/kb/278835 );
    2. בפיירפוקס (גרסה 24), אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” ו-“פרטיות”, ואז לבחור “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה”, וללחוץ על “הצג עוגיות,” ואז “הסר את כל העוגיות”;
    3. ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“נקה נתוני גלישה,” ואז לבחור באפשרות “מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים,” ולבסוף ללחוץ “נקה נתוני גלישה.”
  2. למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.